روانشناسی و رنگ

جایی برای بالا بردن دانش روانشناسی شما عزیزان

روانشناسی و رنگ

۲۰ بازديد
روانشناسان این عقیده رو دارن که رنگی که  دلخواه کسی باشه میتونه گویای ویژگی های اخلاقی و روانشناسی اون باشه. رنگ مورد علاقه تون در مورد خصوصیاتتون به شما اطلاعات میده، بنابراین در حال حاضر همه ما میدونیم که رنگ ها نقش مهم و بسزایی در روان شناسی ذهن مردم ایفا می کنن. باور نمیکنید؟ به پادشاهی زمان ویکتوریا نگاه کن، اونها رنگ هایی مثل بنفش و قرمز رو به عنوان سمبلی از ثروت خود به کار می بردند.و حتی امروزه، رنگ های متنوع و متفاوتی برای نشان دادن احساسات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این بخش از مطلبمون شما رو با شخصیت شناسی رنگ ها آشنا میکنیم بنابراین برای شناخت شخصیت رنگ مورد علاقه تان با دقت با ما همراه شوید.
 
روش گرفتن تست انتخاب رنگ برای شخصیت شناسی:
 
مداد رنگی و یا مداد شمعی رنگی به اندازه کافی بذارید جلوی خودتون، جوری  که هر شخص دارای مجموعه ای کامل از رنگ های سیاه، سفید، قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش و قهوه ای باشه، همه مداد رنگی یا مداد شمعی های رنگی را مخلوط کنید و هر شخص شرکت کننده یک رنگ را انتخاب کنه، وقتی که رنگ خود را انتخاب کردند، شما می . تونید بگید که اونها چه نوع شخصیتی بر اساس رنگ ها دارند.
جالب نیست؟؟
 
 
 
انسانهایی که این رنگ رو دوست دارند، بیشتر ادم های احساساتی ای هستند که طبیعتا صلح جو اند و آرامش را در معنویت می بینند.
 
این رنگ پرطرفدار باعث می‌شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند بنابراین بسیار مناسب اتاق خواب کودکان می باشد . این رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشه. در مصاحبه های شغلی با پوشیدن رنگ آبی وفادار به نظر برسید .افراد در اتاقهای آبی فعال ترهستن
این رنگ کاهش دهنده تعداد تنفس هستند و استفاده از آن برای اشخاص دارای استرس و فشارهای عصبی بسیار توصیه میگردد
 
طرفدارای این رنگ اشخاصی زیرک، وفادار، برون گرا و صادق هستند. اگر در مکانی از خانه  رنگ قرمز را مورد استفاده قرار دادید برای کاهش میزان شدت در کنار آن از رنگ آبی استفاده کنید. با استفاده از این رنگ می تونید هوس و احساسات و هیجانات خودتون رو کنترل کنید.
 
اشخاص علاقمند به این رنگ ظاهری آرام دارند و دیگران برای آنها احترام زیادی قائل هستند . این اشخاص در خرید و پوشش لباس قناعت می کنند . از  پشتکار بالایی برخوردار بوده و همیشه کارهایشان را از روی نظم و ترتیب انجام می‌دهند .
 
 
 
اگر شما این رنگ رو دوست دارید فردی با انگیزه، بلند پرواز، پرشور و شاید هم حتی پرخاشگر هستید و قبل از اینکه مردم را به صورت منفی قضاوت کنید، دوبار فکر نمی کنید.
 
این رنگ گرم نمادی از هیجان، توانگری، عشق و افراط است و رنگی انرژی زا و نیرو بخش می باشد . استفاده طولانی مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه ای در اشخاص می گردد. قرمز، رنگی پرشور و تند است که باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می شود. این رنگ نشان عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش میباشد . اشخاص علاقمند به این رنگ هیچگاه نمی توانند در زندگی بی تفاوت باشند.
 
این افراد تند و سرکش و فعال و شجاع و کمی عجول هستند. و امکان دارد بارها در عشق شکست بخورند.با آن که در عشق کاملاً فداکارند ولی قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگر افراد اغلب باعث متلاشی شدن دوستی هایشان می شود.
 
دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل رو دارا هستند اما در مقابل خوبی های زیادی مانند خوش قلبی دارند . آنها ترجیح می دهند اغلب  راجع به کار صحبت کنند نه روابط.
 
 
 
شما از حس شوخ طبعی قوی ای دارا هستید ، عاقل و تخیلی هستید و بیشتر در افکار و چارچوب های زندگی، خط قرمز هایی دارید، بعضی اوقات در مورد ایده های بزرگ خود فکر می کنید، که به اندازه خود منجر به مسئولیت های شما می شود.
 
رنگ زرد تمرکز را افزایش داده، متابولیسم ( سوخت و ساز) راسریع تر می کند. طرفداران این رنگ عاشق صحبت کردن و تعامل هستند و همیشه حرفی برای گفتن و دیده شدن دارند. این اشخاص بسیار اجتماعی و شوخند به همین دلیل افراد زیادی را جذب خود می کنند
 
 
 
ارغوانی، رنگ سلطنتی نشان دهنده ثروت و ظرافت می باشد. کسانی که این رنگ رو دوست دارند پیوسته مجذوب زیبایی و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند.
 
 
 
در حالی که رنگ صورتی رنگی زنانه است، اما امروزه این موضوع چیزی بیش از یک مفهوم جنسیتی نیست، چونکه دختران می توانند رنگ های زیادی داشته باشند و پسران هم امکان دارد رنگ مورد علاقه شان رنگ صورتی باشد، اگر صورتی رنگ مورد علاقه شما باشد، پس فردی هستید که نیاز به دوست داشته شدن دارید تا احساس امنیت بکنید. 
 
این رنگ رویایی وآرامش بخش همان قرمز میباشد که کمرنگ شده پس اگر به این رنگ علاقه مند هستید تمام صفت های رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.
 
اشخاص علاقمند به این رنگ دیگران را بهتر درک می کنند و با اطرافیان خود به ارامی و لطف رفتار می کنند و به علت نشاط و شادابی محبوب اطرافیان خود میباشد . این افراد در زندگی با شکستها، خشونتها و دشواری های زندگی زیادی مواجه بوده اند
 
 
 
اگر ابن رنگ را دوست دارید ، احتمالا شما "التیام دهنده" میباشید، این افراد قبل از کمک به دیگران دوبار فکر نمی کنند و شنوندگان خوبی می‌باشند که سبب ان می شود مشاوران شگفت انگیزی هم باشند و متعجب نشوید در صورتی که بسیاری از این اشخاص محیط زیست را دوست دارند، فعالان حیوانی و در بعضی موارد سبزی خوار هستند.
 
این رنگ نشان دهنده طبیعت و نشاط آور و آرامش بخش است. سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و سمبل ثروت است .
.این اشخاص با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی تفاهم زیادیدارا هستند. برخورد این اشخاص با دیگر افراد بر اساس اصول و قرارداد میباشد . این اشخاص بسیار کنجکاو هستند و مایلند از کار دیگران سردرآورند.
 
 
 
اگر رنگ مورد علاقه تون نارنجی هست ، پس شما عاشق رفتن به خارج از منزل هستید، خصوصاً طبیعت. راه های طولانی در ساحل یا یک پیک نیک در جنگل - هر دو ایده آل هایی برای شما هستند.
دوست دارید با طبیعت هماهنگ باشید و عمدتا عاشق حیوانات نیز هستید، به جز این، اشخاصی که نارنجی رو دوست دارند متفکر هستند و نمی توانند برای زمان طولانی عصبانی باشند،که این اخلاق سبب می شود آن ها در برابر کسانی که دوستشان دارند، عزیز شوند
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.